سفارش تبلیغ
صبا ویژن
صفحه اصلی پیام‌رسان پارسی بلاگ پست الکترونیک درباره اوقات شرعی

90/2/4
2:27 ع

 اگر اهل کتاب خواندن هستید و اگر بیشتر وقتتان را پای کامپیوتر می‌گذرانید، احتمالاً تا حد زیادی از سیستم کاغذی جدا شده‌اید و بیشتر مطالعه خود را پای کامپیوتر و با استفاده از فرمت‌های مختلف ایبوک انجام می‌دهید. موارد دیگری هم پیش می‌آید که دنبال منابع فارسی از قبیل مقالات، جزوه‌ها، آموزش‌ها، دستورالعمل‌ها و مانند آن هستید.

البته یکی از روش‌هایی که برای یافتن این منابع وجود دارد، جستجو کردن با استفاده از موتورهای جستجوست. اما راه دیگری که وجود دارد، مراجعه به سایت‌هایی است که این کتاب‌ها را در یک جا جمع‌آوری کرده و طبقه‌بندی و قابل جستجو می‌کنند.

امروز می‌خواهیم ?? سایت برتر برای دانلود رایگان کتاب‌ها و منابع فارسی را معرفی کنیم که با کاوش در آنها می‌توانید منابع فارسی خوبی برای مطالعه پیدا کنید. همه‌ی این سایت‌ها دارای طبقه‌بندی موضوعی بوده و برخی قابلیت جستجو در متن یا عنوان منابع را نیز دارند. البته سایت‌های مشابه دیگری هم در این زمینه وجود داشتند اما من سایت‌هایی را برای شما انتخاب کرده‌ام که کمتر جنبه تبلیغاتی یا فروش داشته، ظاهر مناسبی داشته، طبقه‌بندی خوبی انجام داده باشند و منابع نسبتاً زیادی را هم جمع‌آوری کرده باشند.

__________________________________________________________________________

پی نوشت 1: اگر فکر می‌کنید سایت‌های دیگری هم وجود دارند که باید به فهرست بالا اضافه شوند لطفاً در دیدگاه‌ها عنوان نمایید.

پی نوشت 2: عناوینی که در فهرست بالا برای سایت‌ها بکار گرفته شده‌اند، تیتر استفاده‌شده در صفحه اول سایت‌های مربوطه یا لوگوی آنها می‌باشد.


  

90/2/4
12:12 ع

باسمه تعالی

سلام

با طرح غدیر و کارت غدیر آشنا هستید؟

کتابخانه

«طرح غدیر: عضویت فراگیر کتابخانه‌ها»، راهکار جدیدی است که برای ایجاد دسترسی مستقیم استفاده‌کنندگان به منابع کتابخانه‌های دانشگاهی و براساس موفقیت و تجربهء حاصل از "طرح تعمیم خدمات کتابخانه‌های تخصصی به افراد غیرعضو" طراحی شده و به عنوان یک طرح دائمی به اجرا در می‌آید.

   براساس این طرح، اعضای هیئت علمی و دانشجویان تحصیلات تکمیلی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از محلی که به عنوان مبدا برای آنها تعیین شده، یک کارت عضویت در طرح و تعدادی کارت امانت دریافت می‌کنند و به عضویت طرح درمی‌آیند. اعضای طرح با استفاده از کارت اول می‌توانند به همهء کتابخانه‌های زیرپوشش طرح که به نام «کتابخانه‌های مقصد» شناخته می‌شوند، مراجعه و از تمامی خدمات آنها در محل استفاده کنند و در صورت نیاز، با سپردن هر کارت امانت یک جلد کتاب را که امانت‌دادنی باشد به امانت گیرند. 

هدف‌های طرح غدیر

طرح غدیر به دنبال طراحی و اجرای سیستمی کارا و مؤثر برای خدمات امانت بین کتابخانه‌ها با انعطاف‌پذیری بالا در طراحی و اجرا و قابلیت‌‌توسعه در سطح منطقه‌ای و بین‌المللی بوده است.

هدف اصلی طرح غدیر:

ایجاد امکان دسترسی مستقیم و حضوری به منابع کتابخانه‌های زیر پوشش وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برای اعضای هیئت علمی و دانشجویان تحصیلات تکمیلی از طریق یک نظام رسمی و هماهنگ است.

هدفهای جانبی طرح غدیر:

 » افزایش توان کتابخانه‌ها در پاسخگویی به نیاز استفاده کنندگان؛

 » افزایش سطح استفاده از منابع موجود در کتابخانه‌های وزارت فرهنگ و آموزش عالی؛

 » غلبه بر جدایی کتابخانه‌ها از یکدیگر.

 

حالا چه خوب است که دانشکده صدا و سیما هم دست به کار شود برای دانشجوهایش کار غدیر تهیه کند.

نظر شما چیه؟

____________________

پی نوشت: من اطلاعات مربوط به این طرح رو در آوردم و خدمت معاونت آموزش و مدیر گروه محترم دادم. امیدوارم اقدام لازم صورت بگیره. ان شاء الله

پی نوشت 2: طرح غدیر توسط پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران یا همون ایران داک اجرا شده که برای مطالعه بیشتر میتونید به این پیوند مراجعه کنید


  
مشخصات مدیر وبلاگ
 
حسین عسگری[0]
 

با نام آنکه یادش آرام بخش دلهاست من حسین عسگری و این وبلاگ هم، کلوپ بچه‏های دوره چهارم کارشناسی ارشد ارتباطات دانشکده صدا و سیما - واحد قم هست. تو این وبلاگ گروهی تمام بچه‏های دوره نویسنده هستند.


لوگوی وبلاگ
 

نویسندگان وبلاگ -گروهی
عناوین یادداشتهای وبلاگ
خبر مایه
بایگانی
 
صفحه‌های دیگر

ترجمه از وردپرس به پارسی بلاگ توسط تیم پارسی بلاگ